Giderek artan yakıt maliyetleri ve fosil yakıtlı araçların emisyon problemi nedeniyle otomotiv sektörü büyük bir değişim döneminden geçiyor. Bu nedenle hibrit ve elektrikli otomobiller üretilmeye başlandı. Elektrikli araçların maliyet, maksimum hız düşüklüğü, yüksek şarj süresi gibi dezavantajları ise henüz tam olarak çözüme kavuşturulmuş değildir. Lityum tabanlı bataryaların geliştirilmesi, elektrikli ve hibrit araçlarda depolama bataryaları olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu bataryalar performans, dayanıklılık, güvenlik ve maliyet avantajları açısından günümüzde elektriksel sistemlerin enerji ihtiyacını karşılamak için tercih edilmektedir. Bu çalışmada, elektrikli bir araçta kullanılan batarya ve şarj sisteminin benzetim modeli kullanılarak batarya paketinin akım, gerilim ve şarj durumu grafiği elde edilmiştir.
The automotive sector is undergoing a major
change due to the increasing fuel costs and the emission problems of fossil
fuel vehicles. Therefore, hybrid and electric cars began to be produced. The
disadvantages of electric vehicles such as cost, low maximum-speed, high
charging time are not yet completely resolved. With the development of
lithium-based batteries, it has begun to be used as storage batteries in
electric and hybrid vehicles. These batteries are preferred to meet the energy
requirements of electrical systems in terms of performance, durability, safety
and cost advantages. In this paper, the current, voltage and state of charge (SoC)
graphs of a battery pack is obtained by using the simulation model of the
battery and charging system used in an electric vehicle.
Primary Language | en |
---|---|
Subjects | Engineering, Electrical and Electronic |
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Dates |
Application Date
: August 2, 2019
|
Bibtex | @research article { ksujes600809,
journal = {Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi},
issn = {},
eissn = {1309-1751},
address = {},
publisher = {Kahramanmaras Sutcu Imam University},
year = {2019},
volume = {22},
pages = {64 - 69},
doi = {10.17780/ksujes.600809},
title = {MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE},
key = {cite},
author = {ÖZBALCI, Ümit and KILIÇ, Erdal}
} |
APA | ÖZBALCI, Ü , KILIÇ, E . (2019). MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi , 22 () , 64-69 . DOI: 10.17780/ksujes.600809 |
MLA | ÖZBALCI, Ü , KILIÇ, E . "MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 22 (2019 ): 64-69 <http://jes.ksu.edu.tr/en/issue/50210/600809> |
Chicago | ÖZBALCI, Ü , KILIÇ, E . "MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 22 (2019 ): 64-69 |
RIS | TY - JOUR T1 - MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE AU - Ümit ÖZBALCI , Erdal KILIÇ Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.17780/ksujes.600809 DO - 10.17780/ksujes.600809 T2 - Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 64 EP - 69 VL - 22 IS - SN - -1309-1751 M3 - doi: 10.17780/ksujes.600809 UR - https://doi.org/10.17780/ksujes.600809 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE %A Ümit ÖZBALCI , Erdal KILIÇ %T MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE %D 2019 %J Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi %P -1309-1751 %V 22 %N %R doi: 10.17780/ksujes.600809 %U 10.17780/ksujes.600809 |
ISNAD | ÖZBALCI, Ümit , KILIÇ, Erdal . "MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 22 / (November 2019): 64-69 . https://doi.org/10.17780/ksujes.600809 |
AMA | ÖZBALCI Ü , KILIÇ E . MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE. KSU J. Eng. Sci.. 2019; 22: 64-69. |
Vancouver | ÖZBALCI Ü , KILIÇ E . MODELING THE BATTERY SYSTEM OF AN ELECTRIC VEHICLE. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2019; 22: 69-64. |