Yapılan çalışmada, bağımsız süspansiyonlu otobüslerde, farklı yolcu konumları, yolcu adetleri ve
otobüsün üzerine konulması planlanan ekipmanın yer tespiti için CAD modeli oluşturulmuştur.
Msc.Adams/Car programı kullanılarak doğalgazlı (CNG) otobüsün 100 metre yarıçaplı virajdaki
frenlemesi incelenmiş ve taşıtın ağırlık merkezinin konumuna göre frenleme anındaki davranışı
belirlenmiştir. Ağırlık merkezinin optimum bölgede oluşması durumunda taşıtın tarafsız dönme
karakteristiğinde stabil hale geldiği, ağırlık merkezinin taşıtın ön ve orta bölümde konumlanma
durumunda ani frenleme ile yoldan çıktığı belirlenmiştir.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2015 |
Submission Date | April 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 3 |