BibTex RIS Cite

MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ

Year 2007, Volume: 22 Issue: 4, 0 - , 15.02.2013

Abstract

Türkiye’de, ulaştırma sektörleri içerisinde yolcu ve yük taşımacılığında en büyük pay karayolarına aittir.Karayollarının kullanım payı; yolcu taşımacılığında %95’in, yük ve kargo taşımacılığında ise % 92’ninüzerindedir. Bu kadar yoğun olarak tercih edilen bir ulaşım türünde problemler de yoğun olarakyaşanmaktadır. İstatistiksel araştırmalar, şehir içi ölümlü ve yaranlanmalı kazaların %47’sinin ve şehirdışıölümlü ve yaranlanmalı kazaların %37’sinin kavşaklarda meydana geldiğini göstermektedir. Avrupaülkelerinde, karayolundaki trafik kazalarının ortalama %27’si ve ölümlü kazaların ortalama %10’ukavşaklarda meydana gelmektedir [1]. Türkiye’de; belli bir standardı olmaması, tasarım ve işletimdeeksiklikler bulunmasıyla sürücülerin algılamasını güçleştiren kavşakların bulunduğu bilinmektedir [2].Kavşak kullanıcılarının temel beklentisi, kapasite ve güvenlik parametreleri dengelenmiş, işletim ilkeleriyerine getirilmiş ve teknik altyapıya uygun kavşak tasarımlarıdır. Bu beklentileri karşılayan en önemliuygulamalardan biri, trafik kazalarını anlamlı oranda azaltan dönel kavşaklardır. Bu tip kavşaklar özeltasarıma sahip olmaları ve trafik kontrol özellikleri sebebiyle modern dönel kavşak olaraktanımlanmaktadırlar.

References

  • “European Road Statistics 2004”, The European
  • Union Road Federation, 64, Brussels, 2004
  • “Trafik Kazaları Özeti 2005”, Karayolları Genel
  • Müdürlüğü, 4, 12, Ankara, 2006
  • Karayolu İyileştirme ve Trafik Güvenliği Projesi,
  • “Karayolu Tasarımı Raporu, Ek 2 Modern Dönel
  • Kavşaklar İçin Önerilen Tasarım Esasları”,
  • İçişleri Bakanlığı, Milli eğitim Bakanlığı,
  • Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Sağlık
  • Bakanlığı, Gazi Üniversitesi, 2-10, Ankara,
  • -
  • Robinson BW, Rodegerdts L, Scarborough W,
  • Kittelson W et al. “Roundabouts: An
  • Informational Guide”, Federal Highway
  • Administration, Virginia, 2000.
  • http://www.tfhrc.gov/safety/00068.htm
  • “Highway Capacity Manual Proposed Draft
  • Chapter 17, Part C” Transportation Research
  • Board (TRB), 51-58, Washington, 2006
  • Yüksel, E., “Modern Dönel Kavşakların
  • Kapasite ve Trafik Güvenliği Yönünden
  • İncelenmesi” Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri
  • Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2007.
  • Wallwork, M.J, “Roundabouts And Traffic
  • Circles”, 2000.
  • http://www.abnaengineering.com/abna/index.htm
  • Kayacı, K., Sehtiyancı, O., A.S., Kalaycı,
  • “Hemzemin Kavşakların Kapasite, Güvenlik ve
  • Uygulanabilirliğinin İncelenmesi, Dönel
  • Kavşakların Önemi, Avrupa Birliği ve Dünyadaki
  • Örneklerine Genel Bakış”, Trafik ve Yol
  • Güvenliği 3. Ulusal Kongresi ve Sergisi,
  • Ankara, 2005.
  • Russel E.R., Rys, M., “Study of Operational Performance and Enviromental Impacts of
  • Modern Roundabouts in Kansas”
  • Transportation Research Board TRB National
  • Roundabouts Conference, Vail, Colorado,
  • -
  • “Modern Roundabouts Practise in the USA”
  • Transportation Research Board National
  • Research Council, National Cooperative
  • Highway Research Program, Washington, 25-
  • , 1998
  • Tanyel, S., “Trafik Kazaları ve Dönel
  • Kavşaklar”, Serhan TANYEL, İMO İzmir
  • Şubesi Haber Bülteni, Ekim 2004
  • http://www.imoizmir.org.tr/dosyalar/dergi_icerik/
  • d119.pdf]
  • Saplıoğlu, M., Karaşahin, M., “Şehir İçindeki
  • Dönel Kavşakların Trafik Kazalarına Etkisinin
  • İncelenmesi, Isparta Örneği” Gazi Üniversitesi
  • Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye Kazaların
  • Çevresel ve Teknik Araştırması Ulusal
  • Çalıştayı, 2007.
  • Stuwe, B., “Capacity and Safety of Roundabouts-
  • German Results,” Intersection without Traffic
  • Signals II, Springer-Verlag, Werner Brilon (Ed.)
  • -
  • Status Report, Insurance Institute For Highway
  • Safety , Vol. 36, July 28, 2001
  • http://www.iihs.org/sr/pdfs/sr3607.pdf
  • Trafik Şubesi Müdürlüğü, Karyolları Genel
  • Müdürlüğü, 2007. http://www.kgm.gov.tr/
Year 2007, Volume: 22 Issue: 4, 0 - , 15.02.2013

Abstract

References

  • “European Road Statistics 2004”, The European
  • Union Road Federation, 64, Brussels, 2004
  • “Trafik Kazaları Özeti 2005”, Karayolları Genel
  • Müdürlüğü, 4, 12, Ankara, 2006
  • Karayolu İyileştirme ve Trafik Güvenliği Projesi,
  • “Karayolu Tasarımı Raporu, Ek 2 Modern Dönel
  • Kavşaklar İçin Önerilen Tasarım Esasları”,
  • İçişleri Bakanlığı, Milli eğitim Bakanlığı,
  • Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Sağlık
  • Bakanlığı, Gazi Üniversitesi, 2-10, Ankara,
  • -
  • Robinson BW, Rodegerdts L, Scarborough W,
  • Kittelson W et al. “Roundabouts: An
  • Informational Guide”, Federal Highway
  • Administration, Virginia, 2000.
  • http://www.tfhrc.gov/safety/00068.htm
  • “Highway Capacity Manual Proposed Draft
  • Chapter 17, Part C” Transportation Research
  • Board (TRB), 51-58, Washington, 2006
  • Yüksel, E., “Modern Dönel Kavşakların
  • Kapasite ve Trafik Güvenliği Yönünden
  • İncelenmesi” Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri
  • Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2007.
  • Wallwork, M.J, “Roundabouts And Traffic
  • Circles”, 2000.
  • http://www.abnaengineering.com/abna/index.htm
  • Kayacı, K., Sehtiyancı, O., A.S., Kalaycı,
  • “Hemzemin Kavşakların Kapasite, Güvenlik ve
  • Uygulanabilirliğinin İncelenmesi, Dönel
  • Kavşakların Önemi, Avrupa Birliği ve Dünyadaki
  • Örneklerine Genel Bakış”, Trafik ve Yol
  • Güvenliği 3. Ulusal Kongresi ve Sergisi,
  • Ankara, 2005.
  • Russel E.R., Rys, M., “Study of Operational Performance and Enviromental Impacts of
  • Modern Roundabouts in Kansas”
  • Transportation Research Board TRB National
  • Roundabouts Conference, Vail, Colorado,
  • -
  • “Modern Roundabouts Practise in the USA”
  • Transportation Research Board National
  • Research Council, National Cooperative
  • Highway Research Program, Washington, 25-
  • , 1998
  • Tanyel, S., “Trafik Kazaları ve Dönel
  • Kavşaklar”, Serhan TANYEL, İMO İzmir
  • Şubesi Haber Bülteni, Ekim 2004
  • http://www.imoizmir.org.tr/dosyalar/dergi_icerik/
  • d119.pdf]
  • Saplıoğlu, M., Karaşahin, M., “Şehir İçindeki
  • Dönel Kavşakların Trafik Kazalarına Etkisinin
  • İncelenmesi, Isparta Örneği” Gazi Üniversitesi
  • Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye Kazaların
  • Çevresel ve Teknik Araştırması Ulusal
  • Çalıştayı, 2007.
  • Stuwe, B., “Capacity and Safety of Roundabouts-
  • German Results,” Intersection without Traffic
  • Signals II, Springer-Verlag, Werner Brilon (Ed.)
  • -
  • Status Report, Insurance Institute For Highway
  • Safety , Vol. 36, July 28, 2001
  • http://www.iihs.org/sr/pdfs/sr3607.pdf
  • Trafik Şubesi Müdürlüğü, Karyolları Genel
  • Müdürlüğü, 2007. http://www.kgm.gov.tr/
There are 63 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ebru Arıkan Öztürk

M. Kürşat Çubuk This is me

Seda Hatipoğlu

Deniz Arslan This is me

Efkan Yüksel This is me

Publication Date February 15, 2013
Submission Date February 15, 2013
Published in Issue Year 2007 Volume: 22 Issue: 4

Cite

APA Arıkan Öztürk, E., Çubuk, M. K., Hatipoğlu, S., Arslan, D., et al. (2013). MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 22(4).
AMA Arıkan Öztürk E, Çubuk MK, Hatipoğlu S, Arslan D, Yüksel E. MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. GUMMFD. March 2013;22(4).
Chicago Arıkan Öztürk, Ebru, M. Kürşat Çubuk, Seda Hatipoğlu, Deniz Arslan, and Efkan Yüksel. “MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 22, no. 4 (March 2013).
EndNote Arıkan Öztürk E, Çubuk MK, Hatipoğlu S, Arslan D, Yüksel E (March 1, 2013) MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 22 4
IEEE E. Arıkan Öztürk, M. K. Çubuk, S. Hatipoğlu, D. Arslan, and E. Yüksel, “MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”, GUMMFD, vol. 22, no. 4, 2013.
ISNAD Arıkan Öztürk, Ebru et al. “MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 22/4 (March 2013).
JAMA Arıkan Öztürk E, Çubuk MK, Hatipoğlu S, Arslan D, Yüksel E. MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. GUMMFD. 2013;22.
MLA Arıkan Öztürk, Ebru et al. “MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 4, 2013.
Vancouver Arıkan Öztürk E, Çubuk MK, Hatipoğlu S, Arslan D, Yüksel E. MODERN DÖNEL KAVŞAKLARIN KAPASİTE VE GÜVENLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. GUMMFD. 2013;22(4).