Amaç: Bu çalışma hemşirelik üçüncü sınıf öğrencilerinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi’nin klinik uygulamasında iletişim becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla planlandı.
Yöntem: Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersini alan(n=113) öğrenciler ile tanımlayıcı tipte yapıldı. Veriler klinik uygulama öğretim rehberi içinde yer alan “İletişim Becerileri” değerlendirme formu ile toplandı. Araştırmada Öğrencilerin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi klinik uygulama rehberi “İletişim Becerileri” değerlendirme formu yanıtları içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirildi. Veriler yüzde, ortalama ve standart yapma ile analiz edildi.
Bulgular: Öğrencilerin %79.1’ inin kadın ve %56.5’inin 19-20 yaşlarında olduğu belirlendi. Öğrencilerin çoğu agresif, stresli, ajite, ağlayan ve iletişim kurmak istemeyen çocukla iletişimi problem olarak tanımlamışlardır. Öğrenciler tanımladıkları problemleri, iletişim konusunda kendilerini geliştirme stratejisi ile çözebilmeyi hedeflemektedir.
Sonuç: Öğrenciler klinik uygulamada sinirli, gergin, ajite özellikteki çocuk ya da ebeveyn ile iletişim kurmakta zorlanmaktadır. Öğrencilere iletişim konusunda seminer ve eğitimlerin verilmesi ve bu konuda simülasyon temelli eğitimlerin planlanması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2021 |
Submission Date | October 19, 2020 |
Acceptance Date | December 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |
Journal of General Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).