BibTex RIS Cite

The Importance of Graphic Design Education in the Solving of Design-Based Printing Problems

Year 2011, Volume: 23 Issue: 1, 1 - 11, 04.12.2011

Abstract

A visual at design stage turns into a product passing through numerous important stages. Graphic design and the printing process are the most basic interrelated processes in turning a designed visual into a product. In order to acquire a product that has the desired quality, it is necessary to complete the printing process as well as the graphic design smoothly. The possible problems at the printing stage may be the mechanical problems or design-based ones. Such problems can differ by the printing system type applied (offset, flexo, screen printing, gravure printing, digital). Although it is possible to solve the mechanical problems through various operator interventions, it is very hard or impossible to solve the design-based problems at the printing stage. Such problems cause serious losses first to the graphic design businesses and thus to the national economy. In order to avoid or solve such problems, it is necessary to have acceptably adequate know-how, skill and resources in Turkish. Through the activities of the educational institutions, this need can be met to a great extent. Therefore, the institutions that give graphic training must include basic knowledge on the graphic-based problems that may be encountered during printing and the ways of solving such problems into their training programs. The study conducted discusses the graphic-based problems that may be encountered during printing and how such problems will be solved at the design stage. The visuals are used while describing such problems and their solution methods.

References

  • Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, S.İ. (1988). Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları, Gazi Üniversitesi Yayını, Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası, Ankara, s. 57.
  • Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi, Yargıçoğlu Matbaası, Ankara, s. 5.
  • Eğitimde Paradigmal Değişimler: Disiplinler-arası Eğitim ve Araştırma, http://www.canaktan.org/egitim/egitim-metodoloji/disiplin-arasi.htm, (Ekim 2010).
  • Heij, H., Quality Marks in Banknote Design, http://www.dnb.nl/binaries/Quality%20marks%20in%20banknote%20design_tcm46-185439.pdf,  (Kasım 2010).
  • http://www.ekaprint.net/6trappingbasics.html, (Kasım 2010).
  • Gençoğlu, E. N., Şimşeker, O. ve Özdemir, L., (2009). Flekso Baskı Sistemi, DuPont Türkiye Yayını, İstanbul, s. 57.
  • Ketenci, H. F. ve Bilgili, C., (2006). Yongaların 10.000 Yıllık Gizemli Dansı: Grafik İletişim ve Grafik Tasarımı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, s. 194.
  • Şahinbaşkan, T. ve Gençoğlu, E. N. (2010). Basım Sektöründe Renk ve Renk Yönetimi, Odak Kimya Endüstri San. Tic. Ltd. Şti., İstanbul, s. 65.
  • Sağlam, N. (2010). Masaüstü Yayıncılığın Temel İlkelerinin Basılı Ürünün Kalitesi Açısından Uygulamalı İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, s. 106.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, s. 60.
  • Craig, J. (1974). Production for the Graphic Designer, Watson-Guptill Publications, New York, USA, s. 100-101.

Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi

Year 2011, Volume: 23 Issue: 1, 1 - 11, 04.12.2011

Abstract

Tasarım halindeki bir görselin ürün haline getirilmesi birçok önemli aşamada gerçekleşmektedir. Grafik tasarım ve baskı süreci tasarımlanmış bir görselin ürün haline getirilmesinde birbiriyle doğrudan ilgili en temel süreçlerdir. İstenilen kalitede bir ürün elde edilebilmesi aşamasında grafik tasarım kadar baskı sürecinin de problemsiz bir şekilde tamamlanması gerekmektedir. Baskı aşamasında karşılaşılabilecek problemler mekanik kaynaklı olabildiği gibi, tasarımdan kaynaklı problemler de olabilir. Bu problemler uygulanan baskı sisteminin türüne (ofset, flekso, serigrafi, gravür baskı, dijital) göre de çeşitlenebilmektedir. Mekanik problemlerin çeşitli operatör müdahaleleri ile ortadan kaldırılması mümkün olabilmekteyken, tasarım temelli problemleri baskı aşamasında ortadan kaldırılabilmesi çok zor veya imkansızdır. Bu problemler başta grafik tasarım işletmelerine ve dolaylı yollardan ülke ekonomisine büyük zararlar verebilmektedir. Bu problemlerin yaşanmaması veya ortadan kaldırılmasında kabul edilebilir yeterlikte teknik bilgi, beceri ve türkçe kaynağa sahip olunmalıdır. Anılan bu ihtiyacın çok büyük oranda giderilmesi eğitim kurumlarının faaliyetleri ile karşılanabilir. Bu sebepten dolayı da grafik eğitimi veren kurumlarda, tasarım eğitimi verilirken baskı aşamasında karşılaşılabilecek grafik temelli problemler hakkında ve bu problemlerin nasıl ortadan kaldırabilmesi konusundaki temel bilgilere eğitim programlarında yer vermeleri gerekmektedir. Yapılan çalışmada, baskı aşamasındaki karşılaşılabilecek grafik temelli problemlere ve bunların tasarım aşamasında nasıl ortadan kaldırılacağına yer verilmiştir. Bu problemler ve çözüm yöntemleri anlatılırken görsellerden yararlanılmıştır.

References

  • Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, S.İ. (1988). Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları, Gazi Üniversitesi Yayını, Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası, Ankara, s. 57.
  • Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi, Yargıçoğlu Matbaası, Ankara, s. 5.
  • Eğitimde Paradigmal Değişimler: Disiplinler-arası Eğitim ve Araştırma, http://www.canaktan.org/egitim/egitim-metodoloji/disiplin-arasi.htm, (Ekim 2010).
  • Heij, H., Quality Marks in Banknote Design, http://www.dnb.nl/binaries/Quality%20marks%20in%20banknote%20design_tcm46-185439.pdf,  (Kasım 2010).
  • http://www.ekaprint.net/6trappingbasics.html, (Kasım 2010).
  • Gençoğlu, E. N., Şimşeker, O. ve Özdemir, L., (2009). Flekso Baskı Sistemi, DuPont Türkiye Yayını, İstanbul, s. 57.
  • Ketenci, H. F. ve Bilgili, C., (2006). Yongaların 10.000 Yıllık Gizemli Dansı: Grafik İletişim ve Grafik Tasarımı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, s. 194.
  • Şahinbaşkan, T. ve Gençoğlu, E. N. (2010). Basım Sektöründe Renk ve Renk Yönetimi, Odak Kimya Endüstri San. Tic. Ltd. Şti., İstanbul, s. 65.
  • Sağlam, N. (2010). Masaüstü Yayıncılığın Temel İlkelerinin Basılı Ürünün Kalitesi Açısından Uygulamalı İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, s. 106.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, s. 60.
  • Craig, J. (1974). Production for the Graphic Designer, Watson-Guptill Publications, New York, USA, s. 100-101.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Sinan Sönmez

Publication Date December 4, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Sönmez, S. (2011). Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi. Marmara Fen Bilimleri Dergisi, 23(1), 1-11. https://doi.org/10.7240/mufbed.61119
AMA Sönmez S. Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi. MAJPAS. December 2011;23(1):1-11. doi:10.7240/mufbed.61119
Chicago Sönmez, Sinan. “Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi”. Marmara Fen Bilimleri Dergisi 23, no. 1 (December 2011): 1-11. https://doi.org/10.7240/mufbed.61119.
EndNote Sönmez S (December 1, 2011) Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi. Marmara Fen Bilimleri Dergisi 23 1 1–11.
IEEE S. Sönmez, “Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi”, MAJPAS, vol. 23, no. 1, pp. 1–11, 2011, doi: 10.7240/mufbed.61119.
ISNAD Sönmez, Sinan. “Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi”. Marmara Fen Bilimleri Dergisi 23/1 (December 2011), 1-11. https://doi.org/10.7240/mufbed.61119.
JAMA Sönmez S. Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi. MAJPAS. 2011;23:1–11.
MLA Sönmez, Sinan. “Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi”. Marmara Fen Bilimleri Dergisi, vol. 23, no. 1, 2011, pp. 1-11, doi:10.7240/mufbed.61119.
Vancouver Sönmez S. Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi. MAJPAS. 2011;23(1):1-11.

Marmara Journal of Pure and Applied Sciences

e-ISSN : 2146-5150