Research Article
BibTex RIS Cite

Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü

Year 2020, Volume: 15 Issue: 4, 278 - 292, 26.10.2020

Abstract

Amerikalı sanatçı Valerie Hegarty, eserlerinde, tarihinin temel konularını ve 19. yüzyıl Amerikan sanatının bugüne ulaşan mirasını araştırmaktadır. Amerika’nın siyaseti, tarihsel revizyonizm, milliyetçilik ve bölgesel deformasyon gibi konuları ele aldığı mekan düzenlemelerinde gösterge, gösteren ve gösterilen arasındaki ilişkileri tersyüz etmeyi amaçlamıştır. Hegarty, postmodernizmin eleştirel söylemi olan yapısöküm yöntemi ile hem Amerikan rüyasının büyüme politikası olan sömürgeciliği sorgulamış hem de kültürel belleğin baskılanmasına karşı alternatif okuma yöntemleri geliştirmiştir. Sanatçının “Alternatif Tarihçeler” ve “Amerikan Çılgınlığı” başlıklı sergileri nitel araştırma yöntemiyle literatür taraması yapılarak değerlendirilmiştir. Bu sergiler, Amerika Birleşik Devletleri ve mevcut siyasi ikliminin iç dinamiklerine, ikon kırıcı bir yaklaşımla odaklanarak, izleyiciye yeni bir bakış açısı sunmaktadır. Makalede Valerie Hegarty’nin enstalasyonları çerçevesinde, kültürel bellek göstergelerinin değer yitimine uğraması ve “görünen” ile “gerçeklik” arasındaki ilişki ele alınmıştır.

References

  • [1] Artun, A. (2018). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, Kimlik ve Estetik. Ankara: İletişim Yayıncılık
  • [2] Artun, A. (2012). Müze ve Eleştirel Düşünce, Tarih Sahneleri – Sanat Müzeleri. İstanbul: İletişim Yayınları
  • [3] Assman, J.(2001). Kültürel Bellek. (A. Tekin, Çev.), İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [4] Bergson, H. (2015) Madde ve Bellek (I.Ergüden, Çev.), Dost Kitabevi Yayınları
  • [5] Boyer, P. ve Wertsch, J. W. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek. (Y. Aşçı Dalar, Çev.), İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
  • [6] Fairchild, A. ve Valleders, M.(2013). Teaching Resource:Special Exhibition Valerie Hegarty. Brooklyn Museum Broadcast
  • [7] Foucault, M. Felsefe Sahnesi,(I.Ergüden, Çev.) İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [8] Goulet, S. (2017), Burning İn Water, “Valerie Hegarty:Amerikan Berserk”:https://www.artsy.net/show/burning-in-water-valerie- hegarty-american-berserk-1
  • [9] Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. (E.Özcan, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları
  • [10] Sancar, M. (2007). Geçmişle Hesaplaşma, Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. Ankara: İletişim Yayın.
  • [11] SCHER, R. (2016), Amerika Tuhaf Bir Yere Gidiyor: Valerie Hegarty’nin Yeni Seramik Naturmortları, Art News: http://www.artnews.com/2016/11/08/americana-gone-a-bit-weird-valerie-hegarty-on-her-new-ceramic-still-lifes/
  • [12] Stannard, D, E., (1992). American Holocaust. New York: Oxford University Press.
  • [13] Türkdoğan, T. (2014). Sanat Kültür Politika, Modernizm Sonrası Tartışmalar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Year 2020, Volume: 15 Issue: 4, 278 - 292, 26.10.2020

Abstract

References

  • [1] Artun, A. (2018). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, Kimlik ve Estetik. Ankara: İletişim Yayıncılık
  • [2] Artun, A. (2012). Müze ve Eleştirel Düşünce, Tarih Sahneleri – Sanat Müzeleri. İstanbul: İletişim Yayınları
  • [3] Assman, J.(2001). Kültürel Bellek. (A. Tekin, Çev.), İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [4] Bergson, H. (2015) Madde ve Bellek (I.Ergüden, Çev.), Dost Kitabevi Yayınları
  • [5] Boyer, P. ve Wertsch, J. W. (2015). Zihinde ve Kültürde Bellek. (Y. Aşçı Dalar, Çev.), İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
  • [6] Fairchild, A. ve Valleders, M.(2013). Teaching Resource:Special Exhibition Valerie Hegarty. Brooklyn Museum Broadcast
  • [7] Foucault, M. Felsefe Sahnesi,(I.Ergüden, Çev.) İstanbul : Ayrıntı Yayınları
  • [8] Goulet, S. (2017), Burning İn Water, “Valerie Hegarty:Amerikan Berserk”:https://www.artsy.net/show/burning-in-water-valerie- hegarty-american-berserk-1
  • [9] Ricoeur, P. (2012). Hafıza, Tarih, Unutuş. (E.Özcan, Çev.), İstanbul: Metis Yayınları
  • [10] Sancar, M. (2007). Geçmişle Hesaplaşma, Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. Ankara: İletişim Yayın.
  • [11] SCHER, R. (2016), Amerika Tuhaf Bir Yere Gidiyor: Valerie Hegarty’nin Yeni Seramik Naturmortları, Art News: http://www.artnews.com/2016/11/08/americana-gone-a-bit-weird-valerie-hegarty-on-her-new-ceramic-still-lifes/
  • [12] Stannard, D, E., (1992). American Holocaust. New York: Oxford University Press.
  • [13] Türkdoğan, T. (2014). Sanat Kültür Politika, Modernizm Sonrası Tartışmalar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Azize Reva Boynukalın 0000-0002-6978-3854

Publication Date October 26, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 4

Cite

APA Boynukalın, A. R. (2020). Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts, 15(4), 278-292.
AMA Boynukalın AR. Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts. October 2020;15(4):278-292.
Chicago Boynukalın, Azize Reva. “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”. Fine Arts 15, no. 4 (October 2020): 278-92.
EndNote Boynukalın AR (October 1, 2020) Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts 15 4 278–292.
IEEE A. R. Boynukalın, “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”, Fine Arts, vol. 15, no. 4, pp. 278–292, 2020.
ISNAD Boynukalın, Azize Reva. “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”. Fine Arts 15/4 (October 2020), 278-292.
JAMA Boynukalın AR. Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts. 2020;15:278–292.
MLA Boynukalın, Azize Reva. “Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü”. Fine Arts, vol. 15, no. 4, 2020, pp. 278-92.
Vancouver Boynukalın AR. Valery Hegarty Enstalasyonlarında Kültürel Belleğin Yapısökümü. Fine Arts. 2020;15(4):278-92.