Deneysel tipografi çalışmaları öğrencileri özgürleştirici, yaratıcılıklarını tetikleyen, süreç odaklı projelerdir. Bu projelerden nasıl daha iyi faydalanılabileceğini anlamak ve tasarım eğitimde nasıl konumlandırılması gerektiğine dair öngörü edinmek adına deneysel tasarım süreçlerini çözümlemek önemlidir. Bu doğrultuda Grafik Tasarım Bölümü son sınıf öğrencileri ile bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Açık uçlu görüşme formu ve öğrenci günlükleri veri setini oluşturmuştur. Ayrıca iç örnekleme ile seçilmiş altı öğrenci çalışması rubrik form ile analiz edilmiştir. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde ise tematik yöntemden faydalanılmıştır. Bulguların sunumu öğrenci yanıtlarından doğrudan alıntılarla desteklenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 2 |