Bu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin matematiğe olan duyuşsal giriş özellikleri (ilgi, tutum, akademik öz benlik (özgüven)) ile sayı duyusuna yönelik öz yeterliklerini incelemektir. Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır (Yaman, 2014). Araştırma Kayseri ili Kocasinan ilçesine bağlı bir devlet ortaokuluna devam eden 7. ve 8. sınıf düzeyindeki 228 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Alkaş Ulusoy ve Şahiner (2017) tarafından geliştirilen 19 maddelik Sayı Duyusuna Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği ve Çalışkan ve Serçe (2016) tarafından geliştirilen 20 maddeden oluşan “Matematiğe Yönelik Duyuşsal Giriş Özellikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadaki kız öğrenciler ve erkek öğrencilerin matematiğe yönelik duyuşsal giriş özellikleri puanlarının arasında anlamlı düzeyde bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Matematiğe yönelik duyuşsal giriş özellikleri ölçeğinin Cronbach α değeri 0,95 olarak bulunmuştur. Bu değer de ölçeğinin yüksek bir iç tutarlılık seviyesine sahip olduğunu göstermektedir. Çalışmadaki kız öğrenciler ile erkek öğrencilerin sayı duyusuna yönelik öz yeterlik puanları arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı görülmektedir. Şubeler arasında ise anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur. Yapılan güvenirlik testi sonucuna göre sayı duyusuna yönelik öz yeterlik ölçeğinden ölçeğinin Cronbach α değeri 0,714 olarak bulunmuştur. Bu değer de ölçeğin yüksek bir iç tutarlılık seviyesine sahip olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2020 |
Submission Date | April 18, 2020 |
Acceptance Date | May 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |