BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 3, 170 - 183, 27.12.2016

Öz

Otoyollardaki Trafik Işıkları Kontrol Sistemi Modellemesi Bulanık Karar Tabanlı Görsel Uygulaması

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 3, 170 - 183, 27.12.2016

Öz

Bu çalışmada, bir otobandaki trafik ışıklarının (Kırmızı ve Yeşil) yanma süresinin araçların ortalama hızları ve birim alan başına düşen araç sayısına (yoğunluğa) göre modellenmesi ele alınmıştır. Tasarlanmış olan bu modellemenin bulanık denetleyici giriş değerleri; hız ve yoğunluk iken bulanık denetleyici çıkış değerleri ise kırmızı ve yeşil ışık yanma süreleridir. Bulanık çıkarım yöntemi olarak Mamdani Çıkarım Yöntemi (Min) ve birleştirme (Aggreation) yöntemi olarak Maksimum (Max) yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca sistemin bulanık çıkışlarını keskin ve gerçek bir ifadeye dönüştürmeye yarayan durulaştırma yöntemi olarak da Maksimum Üyelik Yöntemi kullanılmıştır. Sistem dışarıdan girilen hız ve yoğunluk değerlerini yukarıda sayılan işlemlerden geçirerek en sonda kırmızı ve yeşil ışığın yanma sürelerini sisteme uygulamaktadır.

 

Anahtar Kelimeler: Bulanık Karar Tabanlı Sistem, Trafik Işıkları Kontrolü, Bulanık Karar Tabanlı Görsel Uygulama.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Müslüm Öztürk

Turan Paksoy

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Öztürk, M., & Paksoy, T. (2016). Otoyollardaki Trafik Işıkları Kontrol Sistemi Modellemesi Bulanık Karar Tabanlı Görsel Uygulaması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 19(3), 170-183. https://doi.org/10.17780/ksumbd.282336