Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Cost-Effective Approach to Operationally Removing UAVS from Short-Runway Aircraft Carriers

Yıl 2024, Cilt: 39 Sayı: 1, 23 - 30, 28.03.2024
https://doi.org/10.21605/cukurovaumfd.1459342

Öz

The operational use of aircraft carriers in the aviation industry and defense industry is a critical issue. Today, the operational concept of aircraft carriers is designed together with Unmanned Aerial Vehicles (UAV). The removal of aircraft carriers of UAVs with minimum cost will bring many benefits in military terms. An UAV designed with a variable angle of attack wing was designed to be able to easily take off from short-range aircraft carrier runways, and in this context, a suitable mathematical model was used to validate the calculations. In the calculations, it was concluded that the UAV, whose total weight does not exceed 1425 kg, can easily take off and land from TCG Anadolu, the largest aircraft carrier of our country.

Kaynakça

  • 1. Villi, O., Yakar, M., 2022. İnsansız Hava Araçlarının Kullanım Alanları ve Sensör Tipleri. Türkiye İnsansız Hava Araçları Dergisi, 4(2), 73-100.
  • 2. Karakuş, C., Katman, F., 2019. Male Sınıfı İnsansız Hava Aracı (İHA) Teknolojisi ve Konvansiyonel (Geleneksel) Savaştaki Yeri. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6(2), 882-897.
  • 3. Ateş, E., 2021. Türkiye’nin İnsansız Hava Aracı (İHA) İhracat Rekabet Gücünün Analizi. Türkiye İnsansız Hava Araçları Dergisi, 3(1), 7-16.
  • 4. Erdelj, M., Natalizio, E., 2016. UAV-Assisted Disaster Management: Applications and Open Issues. 2016 International Conference on Computing, Networking and Communications (ICNC), Kauai, 1-5.
  • 5. Boginoff, G., 1912. Aéroplane "Monoplan" Pouvant se Transformer en Biplan Dans la Chute, https://worldwide.espacenet.com/patent/ search/family/001485019/publication/FR44..4010A?q=pn%3DFR444010, Erişim tarihi: 08.07.2023.
  • 6. United States Naval Institute Proceedings, 1965.
  • 7. NASA, 2021. The lift equation, https://www.grc .nasa.gov/www/k-12/rocket/lifteq.html#:~:text =The%20lift%20equation%20states%20that,times%20the%20wing%20area%20A.&text=For%20given%20air%20conditions%2C%20shape,Cl%20to%20determine%20the%20lift. Erişim tarihi: 10.07.2023, Cleveland.
  • 8. Soontornpasatch, T., 2018. Computational Study of Low and High Subsonic Speed Aerodynamic Characteristics of the Modified Airfoil Profile. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 405.
  • 9. NASA, 2021. Lift to drag ratio-glenn research center, https://www1.grc.nasa.gov/beginners-guide-to-aeronautics/lift-to-drag-ratio/ Erişim tarihi 10.07.2023, Cleveland.
  • 10. Houghton, E.L., Carpenter, P.W., 2003. Aerodynamics for Engineering Students, Burlington, 28.

Kısa Pistli Uçak Gemilerinden Operasyonel Olarak İHA Kaldırmak İçin Maliyet Etkin Bir Yaklaşım

Yıl 2024, Cilt: 39 Sayı: 1, 23 - 30, 28.03.2024
https://doi.org/10.21605/cukurovaumfd.1459342

Öz

Havacılık endüstrisi ve savunma sanayiinde uçak gemilerinin operasyonel olarak kullanılması oldukça kritik bir konudur. Günümüzde ise uçak gemilerinin operasyonel konsepti İnsansız Hava Araçları (İHA) ile beraber kurgulanmaktadır. İHA’ların uçak gemilerinin minimum maliyet ile kaldırılması askeri anlamda birçok faydayı beraberinde getirecektir. Değişken hücum açılı kanada sahip olarak tasarlanan bir insansız hava aracı, kısa mesafeli uçak gemisi pistlerinden rahatlıkla kalkabilmesi için uygun bir tasarım öngörülmüş ve bu bağlamda uygun bir matematik model ile hesaplamalar doğrulanmıştır. Yapılan hesaplamalarda ülkemizin en büyük uçak gemisi TCG Anadolu’dan toplam ağırlığı 1425 kg’ı geçmeyen İHA rahatlıkla kalkış-iniş yapabilir sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Villi, O., Yakar, M., 2022. İnsansız Hava Araçlarının Kullanım Alanları ve Sensör Tipleri. Türkiye İnsansız Hava Araçları Dergisi, 4(2), 73-100.
  • 2. Karakuş, C., Katman, F., 2019. Male Sınıfı İnsansız Hava Aracı (İHA) Teknolojisi ve Konvansiyonel (Geleneksel) Savaştaki Yeri. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 6(2), 882-897.
  • 3. Ateş, E., 2021. Türkiye’nin İnsansız Hava Aracı (İHA) İhracat Rekabet Gücünün Analizi. Türkiye İnsansız Hava Araçları Dergisi, 3(1), 7-16.
  • 4. Erdelj, M., Natalizio, E., 2016. UAV-Assisted Disaster Management: Applications and Open Issues. 2016 International Conference on Computing, Networking and Communications (ICNC), Kauai, 1-5.
  • 5. Boginoff, G., 1912. Aéroplane "Monoplan" Pouvant se Transformer en Biplan Dans la Chute, https://worldwide.espacenet.com/patent/ search/family/001485019/publication/FR44..4010A?q=pn%3DFR444010, Erişim tarihi: 08.07.2023.
  • 6. United States Naval Institute Proceedings, 1965.
  • 7. NASA, 2021. The lift equation, https://www.grc .nasa.gov/www/k-12/rocket/lifteq.html#:~:text =The%20lift%20equation%20states%20that,times%20the%20wing%20area%20A.&text=For%20given%20air%20conditions%2C%20shape,Cl%20to%20determine%20the%20lift. Erişim tarihi: 10.07.2023, Cleveland.
  • 8. Soontornpasatch, T., 2018. Computational Study of Low and High Subsonic Speed Aerodynamic Characteristics of the Modified Airfoil Profile. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 405.
  • 9. NASA, 2021. Lift to drag ratio-glenn research center, https://www1.grc.nasa.gov/beginners-guide-to-aeronautics/lift-to-drag-ratio/ Erişim tarihi 10.07.2023, Cleveland.
  • 10. Houghton, E.L., Carpenter, P.W., 2003. Aerodynamics for Engineering Students, Burlington, 28.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Makine Mühendisliği (Diğer), Uzay Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Murat Bu kişi benim 0000-0002-5404-870X

Fahrettin Öztürk 0000-0001-9517-7957

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 39 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Murat, M., & Öztürk, F. (2024). Kısa Pistli Uçak Gemilerinden Operasyonel Olarak İHA Kaldırmak İçin Maliyet Etkin Bir Yaklaşım. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 39(1), 23-30. https://doi.org/10.21605/cukurovaumfd.1459342