BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre İkili Karşılaştırma Yöntemiyle Ölçeklenmesi

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 0 - 0, 02.01.2016
https://doi.org/10.21031/epod.87629

Öz

Bu araştırma üniversite öğrencilerinin matematik dersinde hangi öğretim yöntem ve tekniklerin akademik başarıları bakımından yararlı olduğunu düşündüklerini belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç kapsamında uzman görüşleri doğrultusunda belirlenen 8 farklı yöntem ve tekniğin ikili karşılaştırma yöntemiyle ölçeklenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda hazırlanan ölçme aracı 8x8 kare matris formatında hazırlanarak 2013 – 2014 Eğitim Yılı Bahar Yarıyılında Ege Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin merkez kampüsünde yer alan bir meslek yüksekokulunda öğrenim gören 310 öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan ölçekleme işleminde önce V. Hal denklemi sonrasında III. Hal denklemi yardımıyla ölçekleme yapılmıştır. Yapılan ölçekleme işlemi sonucunda öğrenci görüşlerine göre matematik dersinde en faydalı bulunan öğretim yöntem ve tekniklerinin sırasıyla gösterip yaptırma, soru-cevap, düz anlatım, problem çözme, beyin fırtınası, tartışma, grup çalışması ve rol oynama-drama yöntemi olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre ders vermekle yükümlü öğretmen ve öğretim elemanlarının hangi yöntem ve teknikleri kullanmaları gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Acar Güvendir, M. ve Özer Özkan, Y. (2013). İki Ölçekleme Yönteminin Karşılaştırılması: İkili Karşılaştırma ve Sıralama Yargıları. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 105-119
  • Baykul, Y. ve Turgut, M. F. (1992) Ölçekleme Teknikleri, Ankara: Meteksan Anonim Şirketi
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1996), Genel Öğretim Metotları, İstanbul: Öz Eğitim Yayınları
  • Covill, A. (2011) College Students Perceptions of the Traditional Lecture Method. College Student Journal, 45 (1), 2-15
  • Demirel, Ö. (1999)Türk Eğitim Sisteminde Öğretim Programlarının Geliştirilmesinde Bilimsel Yaklaşım ve 2000’li Yıllar İçin Öneriler, Eğitimde Yansımalar: 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, 25-27 Kasım. 328 –335
  • Demirel, Ö. (2011). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ergani, K. (2010) İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Yöntem ve Teknikleri İle Materyal Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Gökçe, F. (1994). Eğitimde Denetimin Amaç ve İlkeleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 73-78.
  • Gönen, S., ve Kocakaya, S. (2006), Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 37-44,
  • Hesapcıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları.
  • İşman, A. ve Eskicumalı, A. (1999). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Jungst, S.,Licklider, B. Ve Wiersema, J. (2003). Providing support for faculty who wish to shift to a learning-centered paradigm in their higher education classrooms, The Journal of Scholarship of Teaching and Learning, 3, 69-81.
  • Ishiyama, J.T., McClure, M., H. ve Amico, J. (1999) Critical thinking
  • disposition and locus of control as predictors of evaluations of teaching strategies, College Student Journal, 33 (2), 10-44.
  • Kan, A. (2008) Psikolojik Değişkenleri Ölçmek İçin Kullanılan Ölçekleme Yaklaşımları Üzerine Bir Karşılaştırma, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (1), 2-18.
  • Kayabaşı, Ş. ve Erdoğan, Y. A. (2002) Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Anı Yayınevi.
  • Kahyaoğlu, M ve Yangın, S. (2007) İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz Yeterliklerine İlişkin Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 15, 83-105.
  • Karaağaçlı, M. (2005), Öğretimde Yöntemler ve Yaklaşımlar, Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Kılıç, C. (2010) İlköğretim Okullarında (Devlet-Özel) ve Dershanelerde Görev Yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntem ve Teknikleriyle İlgili Öğrenci Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Küçükahmet, L. (1983) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 124.
  • Küçükahmet, L. (1995) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Büro Kitabevi.
  • Larson R. W. ve Richards, M. H. (1991) Daily companionship in late childhood and early adolescence: Changing developmental contexts, Child Development, 62, 284–300
  • Marbach-Ad, G., Seal, O. ve Sokolove, P. (2001). Student Attitudes and Recommendations On Active learning, Journal of College Science Teaching, JO, 434-438.
  • Murphy, B. C., Eisenberg, N., Fabes, R. A., Shepard, S. ve Guthrie, I. K. (1999) Consistency and change in children's emotionality and regulation: A longitudinal study. Merrill-Palmer Quarterly: Journal of Developmental Psychology. 45, 413–444.
  • Önen, F., Mertoğlu, H., Saka, M. ve Gürdal, A. (2009) Hizmet içi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretim Yöntem ve Tekniklerine ilişkin Bilgilerine Etkisi: ÖPYEP Örneği, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 9-23.
  • Önen, F., Saka, M., Erdem, A., Uzal, G. ve Gürdal, A., (2008) Hizmet İçi Eğitime Katılan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Öğretim Tekniklerine İlişkin Bilgilerindeki Değişimin Tespiti: Tekirdağ Örneği, KEFAD, 9 (1), 45-57
  • Özden, Y. (2000) Öğrenme ve Öğretmen, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, Ş. (2003) Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki, Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (14), 157-166.
  • Saban, A. (2004) Öğrenme Öğretmen Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel Yayınevi, Ankara.
  • Tan, Ş., Kayabaşı, Y ve Erdoğan, A. (2002) Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (3. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşpınar, M. (2005) Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • TDK (2014). Türk Dil Kurumu Genel Türkçe Sözlük. Erişim Tarihi: 25.05.2014.
  • Thurstone, L. L. (1927) The method of paired comparisons for social values. Journal of Abnormal and Social Psychology, 21, 384-400.
  • Tohumcu, T. (2004) Adıyaman Merkez İlköğretim Okulları 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Başarıları ile Bu Öğrencilerin Sınıf Öğretmenlerinin Öğretim Yöntemleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (1992) Ölçekleme Teknikleri, Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Uysal, A. (2010) Sınıf Öğretmenlerinin 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programında Belirtilen Strateji, Yöntem ve Teknikleri Uygulamadaki Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, B. (2006). Eğitim-öğretimde planlama-ölçme ve stratejiler, İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yeşilyurt, E. (2013) Öğretmenlerin Öğretim Yöntemlerini Kullanma Amaçları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 163-188.
  • Yıldız, S. (2008) Özel Eğitim Sınıflarında Çalışan Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşlerin Değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Aksu

Nuri Doğan

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksu, G., & Doğan, N. (2016). Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre İkili Karşılaştırma Yöntemiyle Ölçeklenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 6(2). https://doi.org/10.21031/epod.87629