Bu araştırmanın temel amacı,
ortaokullarda örtük olarak verilen değerler konusunda lisansüstü öğrencilerin
görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 öğretim
yılında, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim
Bilim Dalı programında öğrenim gören 22 lisansüstü öğrencisi oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “yarı yapılandırılmış
görüşme formu” kullanılmıştır. Veriler betimsel analize ve içerik
analizine tabi tutulmuştur. Sonuçta; lisansüstü öğrencilerin inanç ve
demokratik görüşle değer kavramını tanımladığı; öğretmenlerin farklı yöntem ve
tekniklerle ve saygı boyutunun ön planda tutularak etkinlikler yapıldığı;
sosyal bilgiler dersinde değerlere daha çok yer verildiği; saygı ve ideolojik
değerlerin gizil olarak verildiği; öğrencilerin ise gizil olarak saygı ve
başarılı olma gibi manevi ve bireysel değerleri dikkate aldığı görülmüştür. Bu sonuçlara dayalı olarak,
öğrencilerin değerlerin etkililiğine ilişkin görüşlerine ilişkin önerilerde
bulunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 2 |