Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A REVIEW ON THE ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF THE DIGITALIZATION PROCESS IN TEXTILE AND FASHION DESIGN EDUCATION

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 74 - 84, 01.01.2023

Öz

Kaynakça

  • Acungil, M. (2019). 24 Soruda Dijital Dönüşüm. Tuti Kitap.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. P. (2021). Bilgi ve İletişim Tekonolojileri ile Eğitimde Dijital Dönüşüm ve Ötesi. Gece Kitaplığı.
  • Demir, O. Ö. (2017). Nitel Araştırma Yöntemleri, K. Böke (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (s. 287-318), Alfa Yayıncılık.
  • Demirci, S. & Köseli, M. (2017). İkinci Veri ve İçerik Analizi, K. Böke (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (s. 320-364), Alfa Yayıncılık.
  • Aydeniz, M. (2017). Eğitim Sistemimiz ve 21. Yüzyıl Hayalimiz: 2045 Hedeflerine İlerlerken, Türkiye İçin Stem Odaklı Ekonomik Bir Yol Haritası, University of Tennessee, USA, 1-141.
  • Ege, B. (2014). 4. Endüstri Devrimi Kapıda mı?, Bilim ve Teknik Mayıs 2014, 26-29. http://bortecin.com/4_End%C3%BCstri_Devrimi.pdf
  • Aksoy, S. (2017). Değişen Teknolojiler ve Endüstri 4.0: Endüstri 4.0’ı Anlamaya Dair Bir Giriş, Sosyal Araştırmalar Vakfı, 4(4), 34-44.
  • Özköse, H., Arı, S. ve Çakır, Ö. (2013). Uzaktan Eğitim Süreci İçin SWOT Analizi, Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41-55.
  • Atik, Ö. Z. (2019). Eğitimde Dijitalleşme Faaliyetleri ve Eğitim Yöneticilerinin Sürece Uyumu (Tez No. 555640) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Kafa, B. (2021). Endüstri 4.0 Kapsamında Dijitalleşme Çalışmaları; Eğitim Sektöründe Dijital Olgunluk Seviyesi Ölçümü (Tez No. 682970) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Robertson, S. (2020). Digital Pedagogy for the 21st Century Educator. Handbook of Research on Innovative Pedagogies and Best Practices in Teacher Education, 258-275.
  • Kocaman-Karoğlu, A., Bal-Çetinkaya, K. & Çimşir, E. (2020) Toplum 5.0 Sürecinde Türkiye’de Eğitimde Dijital Dönüşüm, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158.
  • Gerstein, J. (2014). Moving from Education 1.0 Through Education 2.0 Towards Education 3.0, Experiences in Self-Determined Learning, 83-98.
  • Puncreobutr, V. (2016). Education 4.0: New Challenge Of Learning. St. Theresa Journal Of Humanities And Social Sciences, 2(2), 92-97.
  • Bozok, Z. (2019). Teknik Bilimler Meslek Yüksekokullarında İngilizce Dersine Yönelik Swot Analizi (Tez No. 589145) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Fisk, P. (2017, 24 Ocak). Education 4.0. …. The Future Of Learning Will be Dramatically Different, in School and Throughout Life. https://www.peterfisk.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together/
  • Dominici, G. (2017). Systems thinking research in the twenty-first century: A SWOT analysis. International Journal of Systems and Society, 4(1).

DİJİTALLEŞME SÜRECİNİN TEKSTİL VE MODA TASARIMI EĞİTİMİNDEKİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 74 - 84, 01.01.2023

Öz

Eski anlayış ve alışkanlıklardan vazgeçilerek günün koşullarına uyum sağlama davranışı, genel olarak değişim şeklinde ifade edilmektedir. Bireysel açıdan değişim, gelişen dünya ile uyumlu yeni kavram ve teknikleri öğrenme, bunları kişisel yaşama uyarlama ve daha iyi bir yaşam standardına ulaşma sürecidir. Bilgi ve iletişim çağında olduğumuz günümüz dünyasında, kişilerin hayatında dijitalleşme altında köklü ve büyük değişiklikler yaşanmaktadır. Her teknolojik gelişmede olduğu gibi kitle iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişim toplum yapısında değişikliklere neden olmaktadır. Yeni dijital çağda, eğitim ortamlarında önemli gelişmeler yaşanmaya başlanmıştır. Bu eğitim alanlarından biri de teknolojiyi yüksek oranda uygulamalarına entegre eden tasarım alanlarıdır.

Bu çalışmada yüksek öğretim kurumlarında swot analizi yöntemiyle bir tasarım alanı olan tekstil ve moda tasarımı eğitiminin dijitalleşme sürecindeki durumu analiz edilerek, öğretim elemanlarının eğitimde yaşadıkları durumların incelenmesi amaçlanmıştır. Swot analizi incelenen bir durumun, tekniğin veya sürecin zayıf ve güçlü yönlerini belirlemekte ve dış çevreden kaynaklanan fırsat ve tehditleri saptanmasını sağlayan ve geleceğe yönelik planlama yapmaya olanak sunan bir durum analizidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmada dijitalleşme sürecinin zayıf ve güçlü yönleri tespit edileceğinden literatüre katkı yapacak yeni çalışma alanlarının ortaya çıkması bakımından önemli görülmektedir.

Kaynakça

  • Acungil, M. (2019). 24 Soruda Dijital Dönüşüm. Tuti Kitap.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. P. (2021). Bilgi ve İletişim Tekonolojileri ile Eğitimde Dijital Dönüşüm ve Ötesi. Gece Kitaplığı.
  • Demir, O. Ö. (2017). Nitel Araştırma Yöntemleri, K. Böke (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (s. 287-318), Alfa Yayıncılık.
  • Demirci, S. & Köseli, M. (2017). İkinci Veri ve İçerik Analizi, K. Böke (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (s. 320-364), Alfa Yayıncılık.
  • Aydeniz, M. (2017). Eğitim Sistemimiz ve 21. Yüzyıl Hayalimiz: 2045 Hedeflerine İlerlerken, Türkiye İçin Stem Odaklı Ekonomik Bir Yol Haritası, University of Tennessee, USA, 1-141.
  • Ege, B. (2014). 4. Endüstri Devrimi Kapıda mı?, Bilim ve Teknik Mayıs 2014, 26-29. http://bortecin.com/4_End%C3%BCstri_Devrimi.pdf
  • Aksoy, S. (2017). Değişen Teknolojiler ve Endüstri 4.0: Endüstri 4.0’ı Anlamaya Dair Bir Giriş, Sosyal Araştırmalar Vakfı, 4(4), 34-44.
  • Özköse, H., Arı, S. ve Çakır, Ö. (2013). Uzaktan Eğitim Süreci İçin SWOT Analizi, Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41-55.
  • Atik, Ö. Z. (2019). Eğitimde Dijitalleşme Faaliyetleri ve Eğitim Yöneticilerinin Sürece Uyumu (Tez No. 555640) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Kafa, B. (2021). Endüstri 4.0 Kapsamında Dijitalleşme Çalışmaları; Eğitim Sektöründe Dijital Olgunluk Seviyesi Ölçümü (Tez No. 682970) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Robertson, S. (2020). Digital Pedagogy for the 21st Century Educator. Handbook of Research on Innovative Pedagogies and Best Practices in Teacher Education, 258-275.
  • Kocaman-Karoğlu, A., Bal-Çetinkaya, K. & Çimşir, E. (2020) Toplum 5.0 Sürecinde Türkiye’de Eğitimde Dijital Dönüşüm, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147-158.
  • Gerstein, J. (2014). Moving from Education 1.0 Through Education 2.0 Towards Education 3.0, Experiences in Self-Determined Learning, 83-98.
  • Puncreobutr, V. (2016). Education 4.0: New Challenge Of Learning. St. Theresa Journal Of Humanities And Social Sciences, 2(2), 92-97.
  • Bozok, Z. (2019). Teknik Bilimler Meslek Yüksekokullarında İngilizce Dersine Yönelik Swot Analizi (Tez No. 589145) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi. Ulusal Tez Merkezi].
  • Fisk, P. (2017, 24 Ocak). Education 4.0. …. The Future Of Learning Will be Dramatically Different, in School and Throughout Life. https://www.peterfisk.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together/
  • Dominici, G. (2017). Systems thinking research in the twenty-first century: A SWOT analysis. International Journal of Systems and Society, 4(1).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zehra Doğan Sözüer 0000-0003-0318-5381

Hande Ecem Buluş 0000-0002-9377-5205

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan Sözüer, Z., & Buluş, H. E. (2023). DİJİTALLEŞME SÜRECİNİN TEKSTİL VE MODA TASARIMI EĞİTİMİNDEKİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 3(1), 74-84.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)