Bu
araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğretim ilke ve yöntemlerini kullanma
becerilerini incelemektir. Nitel ve nicel boyutları içeren karma model
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
bir vakıf üniversitesindeki 224 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının
öğretim ilke ve yöntemlerine yönelik ders planı hazırlamadaki performansları orta
seviyededir. Değerlendirme etkinliklerini hazırlama konusunda ise düşük
performans göstermişledir. Öğrencilerin ölçme değerlendirme etkinlikleri
hazırlamada “düşük” seviyededirler. Düşük performans gösteren öğrencilerin
diğer gruplara göre öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili daha fazla hata
yaptıkları, öğrenme yaklaşımlarını örneklendiremedikleri ve açıklayamadıkları
görülmüştür. Öğretim ilke ve yöntemlerine ilişkin kavramları bilgi düzeyinde
edindikleri, kavramların kullanımına ilişkin uygulamalarda zorlandıkları
görülmüştür.
The aim of this study is to examine the preservice
teacher'
skills using teaching principles and methods. The Mixed method, which includes the
Quantitative and Qualitative Dimensions, was employed. The Study Group
consisted of the 224 students at a Foundation University in the 2016-2017
Academic Year. According to the results of the research, the performances
of the preservice teachers in preparing the lesson plans for teaching principles
and methods are medium level. The performance averages of evaluation were
determined to be at low level. It was observed that
the students with low performance values made more mistakes in using the
teaching strategy and method concepts instead of each other; and could not
explain the learning approach in their lesson plans by giving examples. It was
also observed that these students acquired the concepts about teaching
Principles and Methods only at knowledge level; and they had difficulties in
the applications related to the use of the concepts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |