Siyasi seçim dönemleri, politikacılar kadar farkı beklentileri ve öncelikleri olan seçmenlerin de kendilerini siyasete en yakın buldukları ve sahnenin aktörü hissettikleri zamanlardır. Bu çalışmada; 1 Kasım 2015 tarihinde yapılan Türkiye Genel Seçimleri öncesi siyasi partilerin hazırladıkları seçim bildirgeleri, bilgi ve bilgi merkezi olarak kütüphanelerin eğitim alanı ile ilişkilendirilmesi açısından değerlendirilmiştir. Çalışma, seçimde aldıkları oy oranları ile TBMM’de temsil hakkı kazanan 4 siyasi parti ile sınırlandırılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında bazı sonuçlar ortaya konulmuş, sonuçlarla ilişkili olarak eğitim dünyası ve bilgi ve belge yönetimi disiplini için öneriler sunulmuştur.
Türkiye genel seçimleri 1 Kasım 2015 seçim bildirgeleri eğitim kütüphane bilgi
In the political election period, not only politicians and voters who have different expectations and priorities also find themselves close to politics and they see themselves as a politics actor. In this study, it has been evaluated the election manifestos that prepared by political parties for Turkey’s General Elections were held on November 1, 2015 in terms of education, library and information themes. The scope of the study is limited to four parties that won the most votes and win the right to representation in parliament. Some results are produced based on the findings and some suggestions are given for the education world and information and records management discipline.
Turkey’s parliamentary elections November 1 2015 election manifestos education library
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |