Bu araştırmanın amacı, deneyimlenen destinasyon yemek imajı, mutfak deneyim memnuniyeti ve davranışsal niyet arasındaki ilişkileri araştırarak, mutfak deneyim memnuniyetinin aracılık rolünü ortaya koymaktır. Kolayda örnekleme yöntemiyle Mersin ve Adana’da yaşayan 291 katılımcıdan anket yoluyla elde edilen veriler, Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile analiz edilmiştir. Ortaya çıkan bulgular yerli halkın mutfak deneyim memnuniyetini anlamlı olarak etkileyen temel değişkenlerin yemeğin lezzeti ve kültürel deneyim faktörlerinin olduğunu göstermektedir. Katılımcıların mutfak deneyim memnuniyetini etkileyen yemek imajı boyutlarının doğrudan davranışsal niyet oluşturamadığı, bu noktada mutfak deneyim memnuniyetinin bu ilişkide tam aracı rolde olduğu görülmektedir.
Yemek imajı Mutfak Deneyim Memnuniyeti Gastronomik Deneyim Memnuniyeti Davranışsal Niyet
The aim of this research is to reveal the mediating role of culinary experience satisfaction by investigating the relationships between the experienced destination food image, culinary experience satisfaction and loyalty variables. The data obtained by questionnaire from 291 participants living in Mersin and Adana using convenience sampling were analyzed with Structural Equation Modeling (SEM). The findings show that the main variables that significantly affect the culinary experience satisfaction of the locals are the taste of the food and the cultural experience factors. It is seen that the food image dimensions that affect the participants' culinary experience satisfaction do not directly create behavioral intentions, and at this point, culinary experience satisfaction has a full mediator role in this relationship.
Food image culinary experience satisfaction gastronomic experience satisfaction behavioral ıntention.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 1 |