Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin
fen bilimleri ve matematik derslerinde algıladıkları özerklik desteği ile problem
çözme becerileri ve eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki
ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçla bu araştırmada ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi 2014-2015 eğitim/öğretim yılında Mersin
ili merkez ilçelerinde 7. ve 8.sınıflarda öğrenim gören 1063 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri öğrenme iklimi ölçeği, eleştirel düşünme
eğilimi ölçeği ve ortaokul öğrencileri için problem çözme becerisi ölçeğiyle
toplanmıştır. Toplanan verilerin normal dağılım göstermemesinden dolayı,
betimsel istatistikler, Mann Whitney U Testi ve Spearman-rho korelasyon
katsayısı ve parametrik olmayan regresyon analizi kullanılmıştır. Verilerin
analizi sonucunda ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri ve matematik
derslerinde algıladıkları özerklik desteğinin, eleştirel düşünme eğilimleri ve
problem çözme becerileri ile anlamlı bir ilişkisinin (p<.05) olduğu;
özerklik desteğinin eleştirel düşünme eğilimi ve problem çözme becerisini
anlamlı (p<0.0001) bir şekilde yordadığı saptanmıştır.
Ortaokul öğrencisi özerklik desteği eleştirel düşünme eğilimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |