Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MUTFAK DOLABI SATIN ALMADA VE KULLANIMINDA TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ ARAŞTIRILMASI (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 288 - 295, 31.10.2021

Öz

Kaynakça

  • Aksu, A. (2004). Otel işletmelerinde müşteri sadakatine genel bir bakış. Standart Dergisi, 43(507), 70-75.
  • Akyüz, İ. (2006). Mobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyo-psikolojik ve sosyo kültürel faktörlerin incelenmesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arslan, A.R., Sönmez, A., & Burdurlu, E. (2010). Tüketicilerin kullandıkları döşemeli mobilyalar ile ilgili şikayetlerin belirlenmesi. Politeknik Dergisi, 13(4), 295-304.
  • Kılıç, B., & Ok, S. (2012). Otel işletmelerinde müşteri şikayetleri ve şikayetlerin değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University, 25(7), 4189-4202.
  • Kim, C., Kim, S., Im, S., & Shin C. (2003). The effect of attitude and perception on consumer complaint intentions. Journal of Consumers Marketing, 20(4), 352-371.
  • Kozak, M. (2007). Turizm sektöründe tüketicilerin şikayetlerini bildirme eğilimleri. Yönetim ve Ekonomi, 14(1), 137-151.
  • Naing, L., Winn, T., & Rusli B.N. (2006). Partical issuess in calculating the sample size for prevalence studies. Archives of Orofacial Sciences, 1, 9-14.
  • Sujithamrak, S., & Lam, T. (2005). Relationship between customer complaint behaviour and demographic characteristics: A study of hotel restaurants’ patrons. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 10(3), 289-307.
  • Uçar, E., Dilik, T., & Kurtoğlu, A. (2017). Türkiye mutfak mobilyası sektöründe tüketici tercih önceliklerinin belirlenmesi. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 672-678.
  • Usta, R. (2002). Tüketici tatmini ve şikayet davranışı: Otobüs ile şehirlerarası yolculuk yapanların şikayet davranışının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4(2), 103-118.
  • Usta, R. (2006). Mobilya sektöründe tüketici tatmini ve şikayet davranışı: Karabük ilinde bir araştırma. Gazi Üniversitesiİktsadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 121-138.
  • Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., & Gremler, D.D. (2006). Services marketing: Integrating customer focus across the firm. USA: McGraw-Hill Publication.
  • Yazıcı, C.B., Ersen, N., Ulusoy, H., Akyüz, İ., Akyüz, K.C., & Peker, H. (2016). Artvin ilindeki tüketicilerin panel mobilya ve genel şikayetleri. Ahşap Tasarımı Serüveni Sempozyumu,Kitabı, 405-423.

INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE)

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 288 - 295, 31.10.2021

Öz

Mutfaklar kullanıcılar açısından oldukça önem arz eden mekanlardır. Bu nedenle insanlar için sosyo-ekonomik koşullar, fizyolojik ve psikolojik etkenler sonucu yeterli malzeme kalitesine ve kişiye uygun bir biçimlenişe sahip fonksiyonel bir mutfak kullanma tercihi artmaktadır. Bu çalışmada tüketicilerin mutfak dolaplarından memnun olup olmadıkları, memnuniyetsizlik karşısında tüketicilerin tepkileri, mutfak dolaplarının kullanımında karşılaşılan sorunlar, mutfak dolabı satın alırken tüketici tutumları tespit edilmeye çalışılmıştır. Anket formu önceki çalışmalar yardımıyla ve titizlikle hazırlanmış ve anket toplam 330 kişiye uygulanmıştır. Analiz sonucunda tüketicilerin büyük çoğunluğu mutfak dolaplarından memnun oldukları, memnuniyetsizlik durumunda tepkilerini ürünü satın aldığı firmaya veya servise şikayette bulunarak gösterdikleri, mutfak dolaplarındaki en fazla şikayet edilen hususun bağlantı ve ek yerlerindeki açılmaların olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, mutfak dolabı satın alırken daha önceden bir problemle karşılaşılmaması, dayanıklılık, kullanışlılık, estetiklik, fiyat, ergonomiklik ve güdüleme tekniklerinin önemli olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Aksu, A. (2004). Otel işletmelerinde müşteri sadakatine genel bir bakış. Standart Dergisi, 43(507), 70-75.
  • Akyüz, İ. (2006). Mobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyo-psikolojik ve sosyo kültürel faktörlerin incelenmesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Arslan, A.R., Sönmez, A., & Burdurlu, E. (2010). Tüketicilerin kullandıkları döşemeli mobilyalar ile ilgili şikayetlerin belirlenmesi. Politeknik Dergisi, 13(4), 295-304.
  • Kılıç, B., & Ok, S. (2012). Otel işletmelerinde müşteri şikayetleri ve şikayetlerin değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University, 25(7), 4189-4202.
  • Kim, C., Kim, S., Im, S., & Shin C. (2003). The effect of attitude and perception on consumer complaint intentions. Journal of Consumers Marketing, 20(4), 352-371.
  • Kozak, M. (2007). Turizm sektöründe tüketicilerin şikayetlerini bildirme eğilimleri. Yönetim ve Ekonomi, 14(1), 137-151.
  • Naing, L., Winn, T., & Rusli B.N. (2006). Partical issuess in calculating the sample size for prevalence studies. Archives of Orofacial Sciences, 1, 9-14.
  • Sujithamrak, S., & Lam, T. (2005). Relationship between customer complaint behaviour and demographic characteristics: A study of hotel restaurants’ patrons. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 10(3), 289-307.
  • Uçar, E., Dilik, T., & Kurtoğlu, A. (2017). Türkiye mutfak mobilyası sektöründe tüketici tercih önceliklerinin belirlenmesi. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 672-678.
  • Usta, R. (2002). Tüketici tatmini ve şikayet davranışı: Otobüs ile şehirlerarası yolculuk yapanların şikayet davranışının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4(2), 103-118.
  • Usta, R. (2006). Mobilya sektöründe tüketici tatmini ve şikayet davranışı: Karabük ilinde bir araştırma. Gazi Üniversitesiİktsadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 121-138.
  • Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., & Gremler, D.D. (2006). Services marketing: Integrating customer focus across the firm. USA: McGraw-Hill Publication.
  • Yazıcı, C.B., Ersen, N., Ulusoy, H., Akyüz, İ., Akyüz, K.C., & Peker, H. (2016). Artvin ilindeki tüketicilerin panel mobilya ve genel şikayetleri. Ahşap Tasarımı Serüveni Sempozyumu,Kitabı, 405-423.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Kereste, Hamur ve Kağıt
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlker Akyüz 0000-0003-4241-1118

Nadir Ersen 0000-0003-3643-1390

Necat Berber Bu kişi benim 0000-0003-4241-1118

Turgay Özdemir 0000-0002-2484-828X

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyüz, İ., Ersen, N., Berber, N., Özdemir, T. (2021). INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE). Turkish Journal of Forest Science, 5(2), 288-295.
AMA Akyüz İ, Ersen N, Berber N, Özdemir T. INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE). Turk J For Sci. Ekim 2021;5(2):288-295.
Chicago Akyüz, İlker, Nadir Ersen, Necat Berber, ve Turgay Özdemir. “INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE)”. Turkish Journal of Forest Science 5, sy. 2 (Ekim 2021): 288-95.
EndNote Akyüz İ, Ersen N, Berber N, Özdemir T (01 Ekim 2021) INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE). Turkish Journal of Forest Science 5 2 288–295.
IEEE İ. Akyüz, N. Ersen, N. Berber, ve T. Özdemir, “INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE)”, Turk J For Sci, c. 5, sy. 2, ss. 288–295, 2021.
ISNAD Akyüz, İlker vd. “INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE)”. Turkish Journal of Forest Science 5/2 (Ekim 2021), 288-295.
JAMA Akyüz İ, Ersen N, Berber N, Özdemir T. INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE). Turk J For Sci. 2021;5:288–295.
MLA Akyüz, İlker vd. “INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE)”. Turkish Journal of Forest Science, c. 5, sy. 2, 2021, ss. 288-95.
Vancouver Akyüz İ, Ersen N, Berber N, Özdemir T. INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIORS IN PURCHASING AND USING KITCHEN CABINETS (EXAMPLE OF TRABZON PROVINCE). Turk J For Sci. 2021;5(2):288-95.