Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin
iletişim kavramına yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Nitel araştırma
yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, Siirt Üniversitesinde
öğrenim gören İktisadi ve İdari Bilimler,
Fen Edebiyat, Eğitim, İlâhiyat, Veterinerlik Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor
Yüksek Okulu, Sağlık Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu ve Mühendislik
Fakültesi bölümündeki 340 öğrenciden oluşturmaktadır. Verilerin analizinde
frekans, yüzde, betimsel ve içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, katılımcıların iletişim kavramına yönelik üretmiş oldukları
metaforlar sırasıyla en çok “Temel
ihtiyaç olma”, “Bilgi kaynağı”, “Doğa olayları”, “İletişim” “Uzunluk”, “Sonsuz
olma”dır. En az metaforla temsil edilen kategorilerin ise “Ulaşılması gereken
yer”, “Ahenk içinde olma”, “Coğrafya”, “Taşıtlar” ve “Kötü”dür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |