Geçen yüzyıldan itibaren artan dünya
nüfusu ile sanayileşme ve kentleşme, kirleticilerin türleri ve atıkların
tipleri artmaktadır. Bu kirliliğin ana kaynaklarından biri, endüstride yaygın
olarak kullanılan fosil yakıtlardır. Sanayi şirketlerinin şehirlere yakın bir
yerde kuruluyor olması ve ilgili kurumlardan tarafından kontrol edilemeyen bu
şirketler birçok kirlilik ihlalleri oluşturmaktadır. Bu nedenle bu kirlilik
atmosfere yerleşen hava kirliliğine neden olmaktadır. Böylece, atmosferin
bileşenleri fosil yakıtlarda değişikliklere neden olup hava kalitesini
düşürmektedir. Bir diğer önemli faktör ise motorlu taşıtların artan kullanımı ile
birlikte artan nüfustur.
Bu çalışmada, Kahramanmaraş'ta Necip
Fazıl Kültür Merkezi'ne yerleştirilen hava kalitesi izleme istasyonundan bazı
hava kirliliği emisyon parametreleri (örneğin; SO2, PM10,
NO2, O3) elde edilmiştir. Mevsimsel, çevresel ve sosyal etkiler
takip edilen değerler üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Emisyon değerleri,
Haziran 2016'dan Şubat 2017'ye kadar çalışılmıştır.
Sources of pollutants and types of effluent are increased with
increasing world population, industrialization and urbanization from in the
last century onwards. One of the major sources of this pollution is fossil
fuels which are widely used in the industries. The industrial companies are
established near to cities and pollution emissions are created by these
companies which couldn't be checked by governments. That’s why these pollution
causes air pollution which is settled on atmosphere. Thus, the component of the
atmosphere cause changes in fossil fuels and reduces air quality. Another
important factor is the increasing population in conjunction with the
increasing use of motor vehicles.
In this study, some air pollution emission parameters (e.g. SO2,
PM10, NO2, O3) were obtained from a air
quality monitoring station which was placed Necip Fazıl cultural center in
Kahramanmaras. All values followed by the seasonal, environmental, and social
effects have been analyzed. Recorded emission values were studied from June
2016 until February 2017.
Subjects | Environmental Engineering |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 25, 2017 |
Submission Date | May 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 20 Issue: 2 |