Doğal kaynaklardan çıkarılan kum ve çakıl miktarı hızla tükendiği için kırmataş agregaların kullanımı sürdürülebilirlik açısından giderek önem kazanmaktadır. Bu çalışmada hem kum hem de iri agrega ve toz malzeme olarak kırma kalker ve filler malzemesi kullanılmıştır. Sonuç olarak, tüm beton bileşenlerinin tanecikleri köşeli bir şekle ve pürüzlü bir yüzeye sahiptir. Kendiliğinden yerleşen betonlar (KYB), maksimum agrega boyutu 10 veya 16 mm ve çimento içeriği 350 kg/m3 olacak şekilde hazırlanmıştır. Kireç taşı filleri miktarı 100 kg/m3'lük artışlarla 300 kg/m3'e kadar yükseltilmiştir. İnce malzeme miktarı ve maksimum iri agrega boyutunun KYB'lerin taze haldeki yayılma, akış, engeller arasından geçme, ayrışma ve reolojik özellikleri üzerindeki etkileri belirlenmiştir. Karışımların çökme akış performansları EFNARC standartlarına göre SF2 ve SF3 sınıflarında kalmasına rağmen özellikle 16 mm iri agrega boyutlu betonlar için çökme akış değerlerine göre daha uzun V-hunisi akış süreleri ve daha büyük J-halkası farklılıkları gözlenmiştir. Sertleşmiş haldeki özellikleri, basınç ve yarma-çekme dayanımları, elastisite modülü ve Poisson oranları ölçülerek incelenmiştir.
TÜBİTAK , İTÜ. BAP
MAG-115M483, 39476
Yazarlar TÜBİTAK ve İTÜ. BAP Birimine desklerinden dolayı çok teşekkür ederler.
Because the amount of sand and gravel extracted from natural resources is quickly depleting, the use of manufactured aggregates is becoming increasingly important in terms of sustainability. In this study, crushed limestone and filler material were used as both sand and coarse aggregate and powder material. As a result, all of the concrete components' grains had an angular form and a rough surface. Self-compacting concretes (SCC) were made with a maximum aggregate size of 10 or 16 mm and cement content of 350 kg/m3. The amount of limestone fine was raised in increments of 100 kg/m3 up to 300 kg/m3. The effects of fine material amount and maximum coarse aggregate size on spreading, flow, passing ability through the obstacles, segregation, and rheological properties of SCCs were determined. Although the mixtures' slump flow performances remained in the SF2 and SF3 classes according to EFNARC standards, longer V-funnel times and larger J-ring differences were obtained when compared to slump flow values, particularly for 16 mm aggregate size. The hardened state properties of concretes were examined by measuring the compressive and splitting tensile strengths, modulus of elasticity and Poisson ratio.
MAG-115M483, 39476
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Civil Engineering |
Journal Section | Civil Engineering |
Authors | |
Project Number | MAG-115M483, 39476 |
Publication Date | September 3, 2022 |
Submission Date | April 7, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |