ÖZET: 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ile yasa koyucu tarafından getirilen en temel ilkeler; ihalelerde saydamlığın, rekabetin, eşit muamelenin, güvenirliğin, gizliliğin, kamuoyu denetiminin, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasının ve kaynakların verimli kullanılmasının en kapsamlı şekilde sağlanmasıdır. Mezkür Kanun özellikle inşaat sektörü açısından birçok yenilikler getirmesinin yanında, AB mevzuatına uyum süreci açısından da büyük önem arz etmektedir. Çalışma kapsamında öncelikle 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun gelişim süreci irdelenmiştir. Kanun kapsamında gerçekleştirilen yapım ihalelerindeki sorunlar ve çözüm yolları araştırılmıştır. Çalışma sonucunda ihale öncesi yaklaşık maliyetin gerçekçi ve doğru olarak belirlenmesi gerektiği, ihale aşamasında ise ihaleye katılan isteklilerin tekliflerinin değerlendirilmesi, iş deneyim belgeleri ve aşırı düşük teklif değerlendirmelerinde yönetmelikler ve standart formların yoruma açık olmaması ayrıca KİK'in yapısının gözden geçirilerek meslek temsilcilerinin sayısının artırılması gerektiği değerlendirilmiştir.
Yaklaşık Maliyet Ekonomik Açıdan En Avantajlı Teklif Aşırı Düşük Teklif; Kamu İhale Kanunu; İş Deneyim Belgesi
4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ile yasa koyucu tarafından getirilen en temel ilkeler; ihalelerde saydamlığın, rekabetin, eşit muamelenin, güvenirliğin, gizliliğin, kamuoyu denetiminin, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasının ve kaynakların verimli kullanılmasının en kapsamlı şekilde sağlanmasıdır. Mezkûr Kanun özellikle inşaat sektörü açısından birçok yenilikler getirmesinin yanında, AB mevzuatına uyum süreci açısından da büyük önem arz etmektedir. Çalışma kapsamında öncelikle 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun gelişim süreci irdelenmiştir. Kanun kapsamında gerçekleştirilen yapım ihalelerindeki sorunlar ve çözüm yolları araştırılmıştır. Çalışma sonucunda ihale öncesi yaklaşık maliyetin gerçekçi ve doğru olarak belirlenmesi gerektiği, ihale aşamasında ise ihaleye katılan isteklilerin tekliflerinin değerlendirilmesi, iş deneyim belgeleri ve aşırı düşük teklif değerlendirmelerinde yönetmelikler ve standart formların yoruma açık olmaması ayrıca KİK’in yapısının gözden geçirilerek meslek temsilcilerinin sayısının artırılması gerektiği değerlendirilmiştir.
Yaklaşık Maliyet Ekonomik Açıdan En Avantajlı Teklif Aşırı Düşük Teklif Kamu İhale Kanunu İş Deneyim Belgesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 16 Sayı: 2 |