BibTex RIS Kaynak Göster

Elazığ ve Malatya’da Bazi İlköğretim Binalarının Isıl Konfor ve Koruma Değerlendirmesi

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 2, 84 - 92, 09.09.2016
https://doi.org/10.17780/ksujes.49057

Öz

Eğitim yapıları; toplumsal yapının temelini oluşturan, ülkenin geleceğine yön veren, başarılı ve sağlıklı toplumları oluşturan bireylerin yetiştirilmesini sağlayan, özel olarak planlanması gereken en önemli mekanlardandır. Çalışmada Elazığ ve Malatya’daki okullar arasından belirlenen ve deneysel olarak incelenen binalarda, Aralık ayında sıcaklık ve bağılnem değerleri ölçülmüştür. İlköğretim binalarının ısıl konfor şartları BUD ve IPI Koruma değerlendirmeleri temel alınarak incelenmiştir. Okulların ısıl konfor şartları; kullanıcı sağlığı, eğitimin kalitesi ve verimliliği açısından oldukça önemlidir. Deneysel çalışmanın sonunda, incelenen okulların BUD ve IPI değerlendirmeleri esaslarına göre belli başlı eksikliklerinin olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin zamanlarının çoğunu geçirdikleri dersliklerin çok daha olumsuz koşullara sahip olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Karaçalı, A. (2006). Sınıf Yönetimini Etkileyen Fiziksel Değişkenlerin Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, Cilt:7, Sayı:1, s:145-155.
  • Ekinci, C.E. (2007). Biyoharmoloji, Data Yayın Evi, Elazığ.
  • Öztürk, B. ve Düzovalı, G. (2011). Okullarda Hava Kirliliği ve Sağlık Etkileri, X. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, İç Hava Kalitesi Sempozyumu, s:1715-1723, İzmir.
  • Akgül, M. (2010). Yapılarda Huzur Kriterlerinin İncelemesi, Yüksek Lisans Tezi, F.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Mendall, M.J. &Heath, G.A. (2005). Do Indoor Pollutantsand Thermal Conditions in Schools İnfluence Student Performance? A Critical Review of The Literature, Indoor Air Journal, Vol:15, pp:27-32.
  • Ming-Tak, H. & Wai-Shing, L. (2008). Classroom Management: Creating a Positive Learning Environment, Hong Kong University Press, Hong Kong.
  • Anstrand, D. & Kirkbride, E.E. (2006). TheEducation Environment Program, Design Share (http://www.designshare.com/index.php/articles/e ducation-environment-program/2/), Erişim Tarihi: 21.04.2016.
  • Sanoff, H. (2011). School Building Assessment Methods, National Clearinghouse for Educational Facilities (ERİC No: ED448588), Washington.
  • Gedik, G.Z., Ünver, R. ve Yüksel, Z.K., 2004. Bir Kütüphane Yapısının Sessel, Görsel ve Isısal Konfor Sürdürülebilir Çevre İçin Enerji Denetimi-Yalıtım Kongresi ve Sergisi Bildiriler Kitabı, s:73-79, İstanbul. İncelenmesi,
  • Demir, C. (2011). Eğitim Kurumlarında Mekan Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, F. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Hutchison, D.C. (2004). A Natural History of Place in Education, Teachers Collage Press, New York.
  • Kunszt, G. (2003). Sustainable Architecture, Periodica Polytechnica, Civil Engineering, Vol:47, No:1, pp:5-10.
  • Kılıç, N.D. ve Gedik, G.Z.,(2004). Okul Yapılarının Plan Tiplerinin Yıllık Isıtma Enerjisi Tüketimi Sürdürülebilir Çevre İçin Enerji Denetimi-Yalıtım Kongresi ve Sergisi Bildiriler Kitabı, s:89-95, İstanbul. Karşılaştırılması,
  • Ay, S.(2013). İlköğretim Birinci Kademe Eğitim Yapılarının Biyoharmolojik Uygunluk Değerlerinin Deneysel Olarak Değerlendirilmesi Elazığ İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, F.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Ay, S. ve Ekinci, C. E. (2016). Evaluation of ThermalComfortConditionsInTerms Educational Environment andUsers, International Conference on Natural ScienceandEngineering (ICNASE’16), Tam Metin Tebliğler, pp:552-564, Kilis. of
  • Ekinci, C.E.(2013). Elazığ Yatılı Bölge Ortaokulların İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Özelliklerinin
  • Web-1: http://www.dpcalc.org/, Erişim Tarihi: 04.01.2016. [18]. Baykuş, N.(2012). Hastane Yapılarının Biyoharmolojik Uygunluk Değerlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, F.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 2, 84 - 92, 09.09.2016
https://doi.org/10.17780/ksujes.49057

Öz

Kaynakça

  • Karaçalı, A. (2006). Sınıf Yönetimini Etkileyen Fiziksel Değişkenlerin Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, Cilt:7, Sayı:1, s:145-155.
  • Ekinci, C.E. (2007). Biyoharmoloji, Data Yayın Evi, Elazığ.
  • Öztürk, B. ve Düzovalı, G. (2011). Okullarda Hava Kirliliği ve Sağlık Etkileri, X. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, İç Hava Kalitesi Sempozyumu, s:1715-1723, İzmir.
  • Akgül, M. (2010). Yapılarda Huzur Kriterlerinin İncelemesi, Yüksek Lisans Tezi, F.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Mendall, M.J. &Heath, G.A. (2005). Do Indoor Pollutantsand Thermal Conditions in Schools İnfluence Student Performance? A Critical Review of The Literature, Indoor Air Journal, Vol:15, pp:27-32.
  • Ming-Tak, H. & Wai-Shing, L. (2008). Classroom Management: Creating a Positive Learning Environment, Hong Kong University Press, Hong Kong.
  • Anstrand, D. & Kirkbride, E.E. (2006). TheEducation Environment Program, Design Share (http://www.designshare.com/index.php/articles/e ducation-environment-program/2/), Erişim Tarihi: 21.04.2016.
  • Sanoff, H. (2011). School Building Assessment Methods, National Clearinghouse for Educational Facilities (ERİC No: ED448588), Washington.
  • Gedik, G.Z., Ünver, R. ve Yüksel, Z.K., 2004. Bir Kütüphane Yapısının Sessel, Görsel ve Isısal Konfor Sürdürülebilir Çevre İçin Enerji Denetimi-Yalıtım Kongresi ve Sergisi Bildiriler Kitabı, s:73-79, İstanbul. İncelenmesi,
  • Demir, C. (2011). Eğitim Kurumlarında Mekan Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, F. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Hutchison, D.C. (2004). A Natural History of Place in Education, Teachers Collage Press, New York.
  • Kunszt, G. (2003). Sustainable Architecture, Periodica Polytechnica, Civil Engineering, Vol:47, No:1, pp:5-10.
  • Kılıç, N.D. ve Gedik, G.Z.,(2004). Okul Yapılarının Plan Tiplerinin Yıllık Isıtma Enerjisi Tüketimi Sürdürülebilir Çevre İçin Enerji Denetimi-Yalıtım Kongresi ve Sergisi Bildiriler Kitabı, s:89-95, İstanbul. Karşılaştırılması,
  • Ay, S.(2013). İlköğretim Birinci Kademe Eğitim Yapılarının Biyoharmolojik Uygunluk Değerlerinin Deneysel Olarak Değerlendirilmesi Elazığ İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, F.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Ay, S. ve Ekinci, C. E. (2016). Evaluation of ThermalComfortConditionsInTerms Educational Environment andUsers, International Conference on Natural ScienceandEngineering (ICNASE’16), Tam Metin Tebliğler, pp:552-564, Kilis. of
  • Ekinci, C.E.(2013). Elazığ Yatılı Bölge Ortaokulların İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Özelliklerinin
  • Web-1: http://www.dpcalc.org/, Erişim Tarihi: 04.01.2016. [18]. Baykuş, N.(2012). Hastane Yapılarının Biyoharmolojik Uygunluk Değerlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, F.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sevil Ay

Nurdan Baykuş

Cevdet Emin Ekinci

Yayımlanma Tarihi 9 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ay, S., Baykuş, N., & Ekinci, C. E. (2016). Elazığ ve Malatya’da Bazi İlköğretim Binalarının Isıl Konfor ve Koruma Değerlendirmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 19(2), 84-92. https://doi.org/10.17780/ksujes.49057