Bu çalışmada, bir otobandaki trafik ışıklarının (Kırmızı ve Yeşil) yanma süresinin araçların ortalama hızları ve birim alan başına düşen araç sayısına (yoğunluğa) göre modellenmesi ele alınmıştır. Tasarlanmış olan bu modellemenin bulanık denetleyici giriş değerleri; hız ve yoğunluk iken bulanık denetleyici çıkış değerleri ise kırmızı ve yeşil ışık yanma süreleridir. Bulanık çıkarım yöntemi olarak Mamdani Çıkarım Yöntemi (Min) ve birleştirme (Aggreation) yöntemi olarak Maksimum (Max) yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca sistemin bulanık çıkışlarını keskin ve gerçek bir ifadeye dönüştürmeye yarayan durulaştırma yöntemi olarak da Maksimum Üyelik Yöntemi kullanılmıştır. Sistem dışarıdan girilen hız ve yoğunluk değerlerini yukarıda sayılan işlemlerden geçirerek en sonda kırmızı ve yeşil ışığın yanma sürelerini sisteme uygulamaktadır.
Anahtar Kelimeler: Bulanık Karar Tabanlı Sistem, Trafik Işıkları Kontrolü, Bulanık Karar Tabanlı Görsel Uygulama.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 19 Sayı: 3 |