Bu çalışmada, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi tarafından TÜBİTAK Efficiency Challenge yarışlarına katılmak üzere tasarlanan elektrikli bir aracın aerodinamik özellikleri deneysel ve sayısal olarak incelenmiştir. Deneysel çalışmalar KSÜ Makine Mühendisliği Bölümü laboratuvarında bulunan rüzgâr tünelinde gerçekleştirilmiştir. Deneylerde kullanılan araç prototipinin ebadı; tünel kapasitesiyle bağlantılı olan blokaj oranı dikkate alınarak belirlenmiş ve araç prototipi 1/16 ölçekli olarak üretilmiştir. Deneysel çalışmalarda 7 farklı hava hızında (14.66/ 16.08/ 17.44/ 18.93/ 20.19/ 21.69/ 23.81) aracın maruz kaldığı sürüklenme kuvveti ölçülmüş ve sürüklenme katsayısı hesaplanmıştır. Sayısal çalışmalar ise Ansys programında gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmalarda çözücü model olarak k-epsilon realizable modeli tercih edilmiştir. Artan hava hızlarına bağlı olarak sürüklenme kuvvetinin 0,1743 N ’dan 0,4014 N ’a kadar kademeli olarak arttığı tespit edilmiştir.
sürüklenme kuvveti sürüklenme katsayısı elektrikli araçlar araç dizaynı blokaj oranı
Tübitak
217M865
In this study, the aerodynamic properties of an electric vehicle designed by Kahramanmaras Sutcu Imam University, Engineering and Architecture Faculty to participate in TÜBİTAK Efficiency Challenge were investigated experimentally and numerically. Experimental studies were carried out in the wind tunnel in the laboratory of the Mechanical Engineering Department of KSU. The size of the vehicle model used in the experiments; The model of the vehicle was produced with a scale of 1/16. In experimental studies, the drag force Fd exposed to the vehicle was measured at 7 different air velocities (14.66/16.08/17.44/18.93/20.19/21.69/23.81) m/s and the drag coefficient Cd was calculated. Numerical studies were carried out in Ansys program. In these studies, the k-epsilon Realizable model was preferred as the solver model. Due to increased air velocities, the drag force Fd was gradually increased from 0.1743 N to 0.4014 N.
drag force drag coefficient electric cars car design blockage ratio
217M865
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Makine Mühendisliği |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 217M865 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 23 Sayı: 1 |