İnsan ve obje hareketlerinin gerçekçi bir şekilde kamera ve sensörler yardımıyla 3D hareket verilerine dönüştürülmesini sağlayan sisteme “motion capture” teknolojisi denilmektedir. Bu teknoloji askeri alandan tıbba, sinema ve dijital oyun gibi eğlence endüstrilerine kadar çok geniş bir alanda kullanılmaktadır. Bu çalışma, 2014-2024 yılları arasında Scopus veri tabanından elde edilen motion capture teknolojisini konu alan çalışmaların bibliyometrik ve betimsel analizini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda Scopus’ ta 10 yıllık araştırma aralığında konu başlığı olarak “motion capture” teknolojisini araştıran 1938 makaleye ulaşılmıştır.1938 makalenin bibliyometrik verileri analiz edilmiş ve tablolar aracığıyla görselleştirilmiştir. Bulgulara göre; motion capture üzerine yazılan 1938 çalışmanın 90 farklı ülkenin araştırmacıları tarafından üretildiği saptanmıştır. Bu araştırmada sinema, reklam ve dijital oyun endüstrisi gibi eğlence sektörü tarafından kullanıldığı varsayılan motion capture teknolojisinin literatürdeki yaygın çalışma alanlarının çok daha geniş bir alana yayıldığı gözlemlenmiştir. Araştırma bulgularına göre;1938 makalenin %27,6 gibi büyük bir oranı bilgisayar bilimleri, %23,1 mühendislik, % 8,3 tıp, %6,9 fen bilimleri, %4,5 oranında sosyal, sanat ve beşerî bilimler alanların da üretildiği tespit edilmiştir. Çalışma bulguları göstermektedir ki; motion capture teknolojileri yakın gelecekte gündelik hayatın hemen her alanında, insan hayatına adapte bir araç olacaktır. Bilimsel çalışmalar da bu doğrultuda gelişim göstermelidir.
hareket yakalama sensör bibliyometrik biyomekanik sanal gerçeklik.
Desteğiniz ve çalışmaya sunacağınız tüm katkılar için çok teşekkür ederiz. Saygılarımızla. İyi Bayramlar...
The system that allows human and object movements to be realistically converted into 3D motion datas with the help of cameras and sensors is called motion capture technology. This technology is used in a wide range of fields, from the military to medicine to the entertainment industries such as cinema and digital game. This study aims to present a bibliometric and descriptive analysis of the studies on motion capture technology obtained from the Scopus database between 2014-2024.1938 articles were found in Scopus, which investigated "motion capture" technology as a subject title in a 10-year research interval. The bibliometric data of 1938 articles were analyzed and visualised in tables.it was determined that 1938 studies on "motion capture" were produced by researchers from 90 different countries. In this research, it has been observed that motion capture technology, which is assumed to be used by the entertainment sector such as cinema, advertising and digital game industry, has a much wider range of fields of study in the literature. According to the findings of the research, it was determined that 27.6% of the 1938 articles were produced in computer sciences, 23.1% in engineering, 8.3% in medicine, 6.9% in natural sciences, and 4.5% in social sciences, arts and humanities. The study show that motion capture technologies will be a tool adapted to human life in almost every field of daily life in the near future. Scientific studies should also develop in this direction.
motion capture sensor bibliometric biomechanics virtual reality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Organizasyonu ve Yönetimi, Aktif Algılama, Görüntü İşleme, Video İşleme |
Bölüm | Bilgisayar Mühendisliği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 27 Sayı: 3 |